Sny vegetariánů z Greenpeace: maso jako cigarety a alkohol?

InfoAktualityZ médiíprezident vloženo: 08. 12. 2021


7. 12. 2021 - Mladá fronta DNES - Hovory z lán(ů) - Apely zelených organizací na velké korporace a jednotlivce a jejich tu větší, tu menší zodpovědnost za stav životního prostředí jsou dle mého názoru na místě. Kampaň, kterou nyní na západ od nás odstartovalo hnutí Greenpeace proti konzumaci masa, mi ale jako zemědělci i jako všežravci přijde trochu přes čáru. Nejlépe se totiž podle Greenpeace prodeji masa zabrání regulací či zákazem reklamy na maso. Ta je prý nejen nebezpečná a společensky problematická stejně jako třeba reklama na alkohol nebo tabákové výrobky, ale také klamavá. Greenpeace identifikovalo sedm mýtů, které se v reklamách objevují.

Konkrétně má jít o prospěšnost masa jako součásti řešení klimatických změn. Takovou reklamu jsem tedy u nás neviděl. Asi to není pro korporace ještě téma. Dále se vyvrací mýtus, že konzumace masa je pro člověka dobrá ze zdravotního hlediska. Tam by asi záleželo na druhu masa – drůbeží nebo rybí maso na tom bude určitě mnohem pozitivněji než tučnější a červená masa a vždy záleží na míře konzumace, pestrosti jídelníčku a životním stylu jedince. Když jsme u červeného masa, dalším mýtem má být představa, že konzumace masa (zejména červeného) dělá muže mužnějšími. To musí posoudit dámy, nicméně mužnost dnes spočívá spíše ve schopnosti postarat se, rozhodnosti a nebojácnosti než v jídelníčku, ale budiž.

Dále, a to už je opravdu vyšší dívčí, respektive téma pro gender studies, tedy že správná žena vaří rodině maso a jinak to není správná žena. Ano, láska prochází žaludkem, ale nejen jídlem živ jest člověk. Ještě absurdnějším tvrzením zelených je, že konzumace masa je aktem vlastenectví, a to je špatně. Rozhodně netřeba vyvracet u nás, kde se zákazník vrhá po masu ve slevě, ať je odkudkoliv, a vlastenectví jde stranou. Z nás rozhodně maso vlastence nedělá. A už jsme téměř v závěru – konzumace masa lidi prý spojuje, a to přece není pravda. A naposledy, že konzumace masa je podle reklamy na maso projevem svobody.

K prvnímu tvrzení, zkuste přilákat sousedy na party s grilovaným tofu, moc štěstí asi mít nebudete. Co se týče svobodné volby, tak já jsem si takhle vedle sebe položil složení rostlinného „burgeru“ a mletého masa. Zatímco veganská verze by vydala na kratší román a éčky se to jen hemžilo, maso si vystačilo s jednou přísadou, masem. Já mám tedy jasno i bez reklamy.

Autor: Jan Doležal, prezident Agrární komory ČR

logo Agrární komora ČR

Delegáti 29. sněmu, zvolili nového prezidenta Agrární komory ČR,
Ing. Jana Doležala více zde


Odebírejte e-mailem denní nebo týdenní přehled zveřejněných zpráv.

czech-agro-komodite.cz

Pro dnešní den není žádná anketa definována.
Nová anketa se připravuje.

Praha Liberecký Olomoucký Zlínský Plzeňský Ústecký Karlovarský Moravskoslezský Středočeský Vysočina Pardubický Kralovehradecký Jihočeský Jihomoravský

AGRÁRNÍ KOMORA V KRAJÍCH

Praha | Středočeský | Plzeňský | Jihočeský | Karlovarský | Ústecký | Liberecký | Královéhradecký | Pardubický | Vysočina | Jihomoravský | Zlínský | Olomoucký | Moravskoslezský

Reklama zavřít
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama

IČO: 47674768
DIČ: CZ47674768
datová schránka: guzadjj


  +420 296 411 180
  sekretariat@akcr.cz
  Mapa jak k nám

Ochrana osobních údajů
Cookies

Agrární komora České republiky podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Zachovejte licenci 3.0 Česko. Creative Commons License. Tiskové a elektronické šíření informací z webových stránek Agrární komory České republiky je možné pouze s uvedením zdroje. Copyright © 2005-6 Agrární komora České republiky Creative Commons License

Copyright © 2010-2022 - AK ČR | vyroba-www.cz