Meziroční nárůst prodejů zemědělské techniky v USA

InfoZprávyZahraničí vloženo: 03. 12. 2021


 26.11.2021 - Americké Sdružení výrobců techniky (AEM) nedávno publikovalo meziroční srovnání prodejů zemědělských traktorů a kombajnů. Tyto prodeje nadále rostou, a to i nad relativně vysoké tempo stanovené v minulém roce.

Celkový prodej zemědělských traktorů v USA se letos v říjnu oproti roku 2020 zvýšil o 5 % na 29 719 ks a ve stejném měsíci vyskočily prodeje samojízdných kombajnů dokonce o 73 % na 963 ks, což je u sklízecích mlátiček již čtvrtý měsíc v řadě s růstem o 20 % a více.

Těchto čísel se podařilo dosáhnout i přes reálné problémy v dodavatelských řetězcích a v minulosti zavedená covidová opatření. Na druhou stranu je vidět, že američtí farmáři jsou ochotni investovat do nové techniky a pandemie covid-19 či problémy v mezinárodním obchodu se zemědělskými komoditami nepřinesly škrty v investicích. To je dobrou zprávou i pro české výrobce a vývozce zemědělské techniky, kteří své aktivity na americkém trhu vyvíjí. Nejen pro ně, ale i pro případné nové exportéry je v případě zájmu zemědělský diplomat v USA připraven uspořádat další expozice na místních veletrzích zemědělské techniky či jinak pomoci v průniku na trh.


Velké americké pivovary více diverzifikují portfolio směrem k ne-pivním nápojům

Z nedávné akvizice společnosti Hoop Tea pivovarem Anheuser-Busch (AB) vyplývá, že podstatná část budoucnosti AB se soustředí na portfolio, které přesahuje klasické vaření piva. Společnost Hoop Tea, která je známá svými sladovými nápoji s čajovou příchutí a seltzery, se připojí k portfoliu Beyond Beer společnosti AB zahrnující značky jako Cutwater Spirits, Babe Wine nebo Bon&Viv Spiked Seltzer.

Podobnou strategii používá i konkurenční společnost Molson Coors, která mimo vaření piva rozšířila portfolio o energetické nápoje, nápoje s výtažky z konopí (CBD i THC), hard seltzery nebo přírodní dietní limonády. Oběma pivovarům známým svou produkcí amerických značek piv jde o změnu portfolia vzhledem k posunu spotřebitelských chutí a preferencí. Prodej makro-značek piva již řadu let klesá, naopak rostou segmenty craft piv a dovozových značek. AB se v rámci divize Beyond Beer od roku 2018 snaží vybudovat portfolio kolem limonád, vín a lihovin, sladových nápojů či nealko – nebo nízkoalkoholických nápojů.

Oba giganti – AB i Molson Coors mají dobré investiční možnosti a díky marketingovým zkušenostem a rozsáhlé distribuční síti mohou výrazně uspět proti zavedeným lídrům v jednotlivých kategoriích. Rozhodně ale nelze očekávat, že by oba vyklidili pole na pivním trhu.

Pro české exportéry to ale potvrzuje, že má i smysl se nadále soustředit na segmenty, které mají potenciál k růstu – kvalitní ležáky s vývozem českého piva (světlých i tmavých piv) a craftovou scénu se surovinami a technologiemi pro vaření.

logo Agrární komora ČR

Delegáti 29. sněmu, zvolili nového prezidenta Agrární komory ČR,
Ing. Jana Doležala více zde


Odebírejte e-mailem denní nebo týdenní přehled zveřejněných zpráv.

czech-agro-komodite.cz

Pro dnešní den není žádná anketa definována.
Nová anketa se připravuje.

Praha Liberecký Olomoucký Zlínský Plzeňský Ústecký Karlovarský Moravskoslezský Středočeský Vysočina Pardubický Kralovehradecký Jihočeský Jihomoravský

AGRÁRNÍ KOMORA V KRAJÍCH

Praha | Středočeský | Plzeňský | Jihočeský | Karlovarský | Ústecký | Liberecký | Královéhradecký | Pardubický | Vysočina | Jihomoravský | Zlínský | Olomoucký | Moravskoslezský

Reklama zavřít
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama

IČO: 47674768
DIČ: CZ47674768
datová schránka: guzadjj


  +420 296 411 180
  sekretariat@akcr.cz
  Mapa jak k nám

Ochrana osobních údajů

Agrární komora České republiky podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Zachovejte licenci 3.0 Česko. Creative Commons License. Tiskové a elektronické šíření informací z webových stránek Agrární komory České republiky je možné pouze s uvedením zdroje. Copyright © 2005-6 Agrární komora České republiky Creative Commons License

Copyright © 2010-2022 - AK ČR | vyroba-www.cz